Wednesday, July 14, 2010

:: antara cinta & airmata ::

aku rasa lemah..
aku rasa xberdaya..
aku rasa xmampu untuk berdiri teguh apabila dugaan ini datang lagi..
ye benar, dugaan tu adalah salah satu cara Allah mahu menguji hamba-Nya..
tp saat ini aku benar2 belum kuat untuk dugaan ini..
dugaan yang buat aku tersepit..
semuanya aku sayang, semuanya adalah kekuatan utk aku teruskan hidup..
tapi, haruskah aku yg menjadi korban??
haruskah aku yang harus dinilai serta dipersalahkan??
aku perlukan mereka, aku xmahu kehilangan mereka..
bolehkah mereka faham tentang diri aku??
bolehkah mereka faham isi hati aku??
xlayakkah utk aku punya kebahagiaan utk diri aku??
aku xpunya sesiapa kecuali mereka..jadi aku mahu sentiasa berkongsi gembira bersama mereka..
salahkah aku berbuat begitu?? salahkah aku untuk mempertahankan cinta aku??
aku perlukah cinta mereka untuk teruskan hidup, aku perlukan kekuatan mereka untuk aku terus teguh, dan aku perlukah semangat mereka untuk terus bernafas..
Ya Allah..aku tau Kau telah aturkan jalan hidup untukku.. maka dengan itu aku mohon pada-Mu, Kau permudahkanlah segala urusanku di bumi-Mu ini Ya Allah..
Kau lembutkanlah hati mereka semua..
Kau bantulah aku, berikanlah kekuatan itu untuk aku berhadapan dgn mereka..
aku xmahu sendiri, aku takut untuk sendiri..
aku takut kehilangan org yg aku cinta, dan aku juga xmahu kehilangan cinta dan kasih syg dr mereka...
permudahkanlah segalanya, Ya Allah..
kerana aku tahu, Kau sentiasa ada bersama hamba-Mu...

AMIN....

No comments: