Tuesday, February 15, 2011

persiapan 30 hari terakhir...

wallaaa...!!
cuti2 di rumah, hahaha..
adeiii bile xde menda kt rumah nk bt, mule la otak aku ni dok ligat berfikir untuk persiapan2 terakhir menjelang detik menjadi raja sehari..hihi
pejam celik pejam celik masa itu semakin hampir..
semalam, 115 kad jemputan telah selamat masuk ke dalam tong surat di pejabat pos.. maka esok encik2 posmen akan mula menjalankan tugas menyebarkan jemputan itu kepada sahabat2 di seantero Malaysia..hahah mcm ramai je bunyi nye kan... selamat bekerja n tqvm encik2 posmen! :D

setakat blog ni di taip, beberapa survey telah aku lakukan. antaranya adalah:
1. Wedding Kek.
ekceli dari 3 hari lepas survey wedding kek. naik juling mata menjelajah laman sesawang blogger2 homemade bakery ni. antaranya http://simple-sweet-honey.blogspot.com/ [kredit to kak as-parit raja]. tp kak as da nk deliver baby, due date 23/3/2011. wedding aku lak 19/3/2011.. so kak as takut dia terbersalin awal pulak.. huhu. dah try email 2-3 homemade bakery yg lain, n masih lagi menanti jawapan email tersebut.. agknye kek yg aku gmbrkan tu comey sgt kot, so kebanyakan yg aku tgk dlm website xmenepati citarasa aku.. korg rase, ok x pilihan kek2 aku ni...???
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

[kredit to google images]
kek ini sgt cantek...!!! utk menepati tema, cube u ols bygkan hiasan bunga pd kek ni menjadi warna biru turquoise.. bertambah cantek..!!!

atau yang ni....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

[kredit to google images]
simple but nice.. i like fresh flower..!!

dan juga ini....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

[kredit to kak fida-sweet delicia]
kek ni mmg menjadi idaman aku, tp kak fida xboleh buat.. kak fida suggest pd kwn dia, tp nnt susah nk amik kek sbb lokasi akak tu di kl..huhu. (cube korg tgk pelamin kt belakang tu, sweet kan?? dan sgt menepati tema perkahwinan aku..!!)

ketiga2 design kek ni sgt membuatkan aku teruja hingga terbawa2 ke dlm mimpi... huhu.. ada juga design dr sweet honey blog, tp gmbr xbole copy.. so u ols bole g kt website tu terus ye.. n also thanx a lot to person who sponsor the budget for my wedding cake... may Allah bless u.. :)

2. Set Cadar Pengantin.
semalam ade seorang sahabat yg sgt sweet berniat mahu menghadiahkan set cadar pengantin pd aku.. Ya Allah, sungguh baek hati beliau.. sygnya kemungkinan beliau xdpt hadir di waktu majlis persandingan aku nnt.. jd beliau suruh aku cr cadar yg aku impikan utk aku pakai nnt, dan semestinya mengikut bajet yg diberi.. sgt sweet..!! hihi.. jum tgk antara pilihan2 yg ada...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

[kredit to riniescorner.blogspot.com]

dan yang ini..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

[kredit to google images]

sangat susah nk cari set cadar biru yg cantek dan menepati bajet itu ye..! huhu..

3. Ukiran Inai di Tangan dan Kaki.
skrg aku masih lagi berkira2 samada nk bt ukiran inai ataupon nk buat ala2 klasik, hanya pakai dihujung jari..
aku penah terbaca, ada yg mengatakan ukiran inai itu haram sbb seakan2 tatu...
tp ade jugak yg mengatakan xharam, sbb inai bukannye kekal, hanya ukiran nya itu adalah hiasan sementara.. ermm Wallahu 'alam..kena tanya org yg lebih arif nih..
tp walau apapon.. aku masih juge survey ukiran2 yg menarik.. hihii...
Ukiran Tangan
.
.
.
.
.
.
.
.

atau

[kredit to google images]

Ukiran Kaki
.
.
.
.
.
.
.
.


.

atau

[both pic kredit to google images]

yeay..!! semakin byk pilihan, semakin pening kepala mahu membuat keputusan.. tp sekurang2 nya, ade pilihan daripada xde pilihan langsung. kang kelam kabut sampai xcukup tanah nk berkejar cari itu dan ini.. hopefully pilihan yg akan aku buat nnt akan memberikan kepuasan yang xterhingga kepada Raja Sehari..!! (for my case, Raja 3 hari la kot ek?? hahahha)

{mode: gile preparation}

No comments: