Tuesday, February 15, 2011

Salam Maulidur Rasul

Alhamdulillah.. kita semua masih diberi peluang utk bernafas di bumi Allah ini dan sama2 menyambut ulangtahun kelahiran Nabi Junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W.
besar sungguh pengorbanan yang kekasih Allah itu lakukan untuk kita semua umatnya..
Marilah kita sama2 berselawat sempena memperingati Rasulullah S.A.W yang tercinta...

teringat zaman sekolah2 dl.. kalo time Maulidur Rasul pasti akan ada pertandingan perarakan Selawat..
kalo time sekolah rendah dl, perarakan akan start dr pagar sekolah agama, sampai ke Masjid Jamek Ulu Benut.. beramai2 la time tu berjalan kt tepi jalanraya besar sambil melaungkan selawat..
time sekolah menengah pulak, pertandingan perarakan selawat dan sepanduk Maulidur Rasul antara dorm2...
time tu kami mmg akan pulun bt banner yg paling creatif n juga baju harusla seragam..hihi..
salah satu cara untuk anak2 muda mengingati satu peristiwa besar dalam sejarah umat Islam seluruhnya...
tp sekarang, zaman tu seakan2 dah berlalu.. jarang pulak aku tgk ada perarakan2 mcm mase zaman aku sekolah2 dulu..
even now kt kolej aku mengajar ni pon xde buat sambutan Maulidur Rasul..
aku membayangkan akan ade perarakan pelajar di sekeliling kolej untuk berselawat.. tp rupenye xde...
agak kecewa, sbb dah lama aku xmerasai situasi yg begitu...
natijahnye... hari ni cuti dan sehari suntuk aku hanya menghabiskan masa di rumah sahaja... huhu...

SALAM MAULIDUR RASUL UNTUK SEMUA UMAT NABI MUHAMMAD S.A.W

No comments: