Thursday, February 11, 2010

Kena Tipu

semalam rase xsedap badan.. balik keje je da rase semacam da,tp bt xtau jela..
balik2 keje, lepak2 dulu tgk Na O Mei, then pastu baru g mandi..
pas makan ape sume, pale makin berat. aku pon dgn lemah longlai melangkah masuk bilik utk tdo..
tgh dok baring2 ni, rase rindu la pulak.. tp ntah dia, dia ntah2 x igt kt aku pon..bz dgn keje dia, kwn2 dia..lgpon, sapelah aku dihatinye..huh.. (eh aku da lari tajuk! ni adalah panahan da lame xberjiwang..hahha)

aku xsedar dok terlelap kul bape..pastu dlm kul 11 kot hp berdering..tgk2 sahabatku Cik Fiza call..ermm ni mesti pasal enpon baru dia..pastu aku angkat2 call je, dia jerit kt aku..

"mala..mala..aku rase kite da kena tipu ni!!"


mate aku terus segar..denyut2 kt kepala terus ilang. but on dat time aku bt2 cool jela (padahal mamai)..aku tanye kt dia what happened..pastu dia kate kt aku apek kedai enpon yg ktorg beli aritu tipu korg2..huhu..cet aku da agak da!! ptt aku rase len macam je dgn enpon ni..siott!!

ermm back to last week punye cite..aku dgn si fiza ni g hp fair kt wangsa maju walk..saje la jalan2 kununnye..tp niat dlm hati ni mmg aku nk cari enpon pon..pastu ktorg round2 kt booth tu, tersangkut la kn 1 booth ni.amoi tu mmg cumel la..saje je belek2 mulenye..pastu dok tawar menawar, diorg bg harga mmg murah gile..ermm pk punye pk, last2 jadi la beli kan..aku pon angkat 1 blackberry dgn harga rm550 n fiza lak angkat 1 sony ericsson aino dgn harga rm380.mmg murah gile kan??huhu..tp dgn harga yg sebegitu murah, mmg awl2 aku x expect yg hp tu ori or best..juz that aku mmg perlukan 2nd hp utk terus mgunakan maxis aku tu..n aku mmg tau yg blackberry yg aku angkat tu adalah made in china, sbb aku asyik dok tanye2 amoi tu itu ini..n terang2 bukan blackberry la sbb function dia sume hp cina mari punye..huhu.tp aku amik gak la sbb murah n design cun + meletup.tp yg silapnye, member aku tu dia x suh pon amoi tu on hp dia ke, tanye2 ke, check pape yg patut ke..so bile balik dr uma, dia pon charge hp tu..pg esok, nk on xleh jugak..si member ni g la lowyat, ikut alamat kedai kt waranty card tu..sekali bile g kedai tu, apek kedai tu cakap, "kita x kluakan model hp ni la amoi..cube u check betut2..u suda kena tipu oooo..ini hali suda ada dekat 20 org dtg ini kedai tanya pasal hp, tp kita x klua ini hp camna kita nk repair??" yg paling mengejutkan, bila sebenarnya enpon yg dia beli tu adalah SQNY ERICSSQN dan bukan SONY ERICSSON....

haaiihh..nasib2...kena pulak time tu dia g dgn bf dia..hahah, kena la bebel sepanjang jalan..sampai bf dia cakap, "aku akan ungkit benda ni 2 bulan, sampai betul2 masuk dlm kepala otak ko.." hahahah..ami2, ko ni makin bg stress kt member la..huhu.ermm simpati gak aku pd fiza.excited nk berhp baru, sekali kena tipu lak...ermm aku pon tggu hari gak ni, ape cite hp baru aku pon aku xtau..skrg belum ade prob sgt nmpknye..cume aku xleh send n receive mms, n bateri cepat kong..tu adalah petanda nmpknye...huhuhu

ermmm.. moral of da story is..jgn la terburu2 bile nk beli barang especially barang2 elektronic/gajet ni.. kalo bole, pegi dgn org yg tau selok belok benda2 camtu..bile da kena cmni, xnyesal pon xgune..kire duit hangus cmtu jela...haaiiiihhhh (aku nk menangis gak ni...melayang rm550 aku!!!)

BODOH PUNYE APEK N AMOI TU....!!! biar perut ko busung, x pon mati kena langgar treler..huh!!

3 comments:

ct noryzan said...

sian ko babe..tp bgs gak idea ko nk jual hp tu..bek jual cpt sblm ko tlmbt..arap2 ade la cina2 yg kat johor tu nti kne tpu laks ngn ko..huhu...

gud idea!!!

tuantanah said...

hahaha..baik aku let go cepat2 sebelum hp tu bercalar balar..jaga baek punye..huhuhu

didil said...

weh, ko juall kt bangla ngn indon msti dieowg nk dow..kt kedai mane ade yg nk..siyes! nk jual kt pak guard uma aku x? vietnam mari..hehehe