Sunday, April 18, 2010

... dataran merdeka ...

malam minggu, Kuala Lumpur xpernah tido... suasana masih lagi hiruk pikuk di kala jam 2 pagi... malam ni aku menghabiskan masa bersama doktor cinta aku melawat sekitar kuala lumpur, melihat pelbagai ragam dan karenah manusia...

perjalanan bermula seawal 7.30 malam di mana aku pergi mengambil doktor cinta aku tu di rumah, dan kami terus ke taman melawati...sahabatku, noin menjemput utk dtg makan2 dirumah...aku yg bernama mala ni, mmg pantang kalo dgr pasal makan ( errrkkk...patut la berat badan semakin bertambah!!) hihihihi... rezeki jgn ditolak orang2 tua kate kan... thanx noin for the invitation n delicious menu (ayam masak merah dia sedap sgt ok! doktor cinta aku juge berkata begitu..hihi) siap tapaukan kuih muih n bubur kacang, juga sgt sedap...happy to meet u, babe!! next time kite chill k... :)

kemudian, perjalanan kami teruskan ke destinasi yg kami sendiri xpasti...hihi.. biasenye mmg cmtu pon, sbb sampai xtau nk menuju ke mana.... doktor cinta itu terus je sesedap rase menekan pedal minyak...hingga wira biru air lautku itu sampai ke PUTRAJAYA..... agak jauh utk sesape yg jarang ke sane.. tp pd aku, xde la jauh mane pon (sbb dulu stay kt bangi, so terasa putrajaya tu dekat even skrg aku dok jauh di KL, hihi) seperti pasangan bercinta yg lain, kami melepak di tepi tasik di putra perdana sambil melihat pelbagai ragam manusia...yg bercinta lain, yg bawa family lain, yg melepak bersama kawan2 lain pula ragamnye... kami juge seperti yg lain barangkali, merehatkan minda dari kesibukan kerja dan beban2 yg membelenggu fikiran... apatah lagi aktiviti sebegitu dilakukan bersama org yg kite sayang....tersangatlah rilex minda ini..hihi...

memandangkan malam semakin kelam dek kerana langit ingin menurunkan hujannya..kami pon pulang kembali ke kota.... doktor cinta mengajak aku ke satu tempat yg mana katanye aku boleh lihat lebih byk lagi pelbagai ragam manusia yg hidup di kota... ke mana??? DATARAN MERDEKA... mlm ni, polis trafik dan JPJ membuat operasi di situ (kate doktor cinta, hampir setiap malam minggu operasi tu dilakukan). selalunye, aku hanya lihat aktiviti sebegini di kaca2 tv (samada berita ataupon 999). pengalaman pertama melihat mat2 rempit berusaha melepaskan diri drpd tahanan polis... diorg siap boleh main kejar2 lagi kt tgh2 jalan yg sesak tu...padahal jarum jam aku menunjukkan pukul 1.45 waktu itu... ermmmm xkurang gak yg menonton aktiviti kejar mengejar tu, termasuklah kami berdua..hihi... sampaikan mungkin yg menonton terlalu ramai, seorang encik polis mule bersuara...

"kepada yg xberkenaan, dah2 korg g la balik... da malam da ni. dataran merdeka da tutup. esok kalo nk dtg, dtg lagi..."

hahahha... aku dgn doktor cinta aku punye la gelak dgn kata2 amaran yg keluar dr mulut encik polis tu...cara dia bercakap mcm tgh cakap pd anak..hiks... jd bahan la sekejap kata2 tu, sampai aku pon boleh hafal..hiks... tp sesekali layan kepala gile doktor cinta aku tu, masuk gak kt benak fikiran, hahaha... thanx syg for this new experience.. kalo dia xbwk aku, sampai ke sudah la aku xtau benda ni..hiks..

malam pon semakin melabuhkan tirai...doktor cinta aku juga semakin letih memandu tanpa arah tuju, jd kami membuat keputusan utk pulang.... aku mmg da xlarat sgt nk drive, so doktor cinta aku hantar aku pulang ke rumah, and my baby blue dia bawak balik... syg, jage leklok keta org tu tau... huhu... xpernah aku berpisah dgn baby aku, tp malam ni aku lepaskan dia bersama org yg aku syg, so xde la risau sgt, huhu...

mata semakin kelat, doktor cinta pon baru lepas call... so i'm ready to go bed... miss my baby blue, miss my doktor cinta.... luv u syg...gdnite.... :)

2 comments:

didil said...

sejak2 becinta neh ayat ko.peh! menusuk kalbu

:: ChEQaLA :: said...

erkk..bukan ayat aku mmg maintain je dr dulu??hiks!