Saturday, May 15, 2010

...PadaHariSabtu...

BUSAN!!!!

hanya itu sahaja perkataan yang aku dpt luahkan pada hari ni sabtu ini... seharian berada di rumah seorang diri cukup membuatkan aku tertekan! huh! mujur juge pagi ni aku menjenguk matahari seawal 9.30 pagi bersama2 dgn sahabat yang seorang tu untuk bersarapan.. layankan juga dia nk mencari SOTO katenye...last2 terfikir di Taman Melawati.. ermm so-so jela soto nye, xde la sedap mane pon... lantas fikiran teringat pd Ani Sup Utara kt sebelah Sogo tu..pergghh sedap kot! tp sori sahabat, bukan hari ini...next time kite terjah sane ok?!

pulang ke rumah, housemate ajak ke Putrajaya, mahu ke Jom Heboh barangkali.. tp memandangkan cuaca agak panas, jd aku mengambil keputusan utk duduk sahaja di rumah.. untung nasib petang boleh keluar berjumpe Doktor Cinta.. ahhhh tersangat rindu aku pd dia! tp malangnye, dia bekerja pule.. sampai pukul berapa aku pon xtau... hmmmm jawabnye mmg mati kebusanan la aku di rumah..terase menyesal pulak menolak pelawaan housemate aku tp utk ke Putrajaya..adooiii otak da jem..

ermm ape aku nk buat ek.. layan DVD kot.. bole la drpd xde bt pape..nk tdo mate xterase pon nk tdo, plus dgn bilik aku yg da mcm oven suhunye... so aku layankan Night at the Museum 2 [walaupon aku da tgk cite tu 2x kot!]. habis layan movie, bukak lak Astro Arena [channel 801], hah! Piala Uber Final!! CHINA vs KOREA... sudah semestinya aku menyokong Korea memandang kan aku pernah ke negara itu dan juge kerana da busan asyik melihat China xsudah2 menjulang piala...mulenye aku agk ragu2, bole ke skuad Korea ni membawa kemenangan.. tp ternyata permainan dan strategi yg diorg tunjukkan mmg MANTAP!! drpd 1st single,terus mengheret ke 1st double, Korea terus mengungguli permainan... aku pulak yg berdebar2 nk tunggu siapa yg bakal menang..2nd single, nasib memihak kepada China..aku da mule xsenang duduk [tp korg dpt byg x betapa busannye terjerit2 dan bersorak sorg2 kt rumah?? tu la yg jd kt aku td..mcm org gile ok!!hahhaha] masuk ke 2nd double, setiap serangan drpd kedua2 pihak lawan saling xputus2..aku sgt kagum dgn semangat kesukanan yg diorg tonjolkan sbb masing2 ada matlamat sendiri utk menang! alangkah berbangganya aku jika skuad kita Malaysia yg berada di tengah gelanggang tu..huh! [emo kejap aku, sebak rase nk nangis!huhu] akhirnya, Piala Uber menjadi milik KOREA!! syabas2... akhirnya "Tembok Besar China" runtuh juge. xsabar juge nk tgk aksi Indonesia vs China utk Piala Thomas esok.... jgn lupe tgk tau, kul 2 ptg!! hihi...

end pasal Piala Uber.. kebusanan aku masih belum terubat lagi walaupon sedikit sebanyak kebusanan itu terubat dgn aksi2 dlm Piala Uber tu.. huhu.. ermm baju da lipat, bilik da kemas, lantai da mop, pastu da xtau lagi ape nk buat.... aku xtau status ttg Doktor Cinta samada dia masih berada di site [bekerja] ataupon sudah pulang ke rumah.. tp sudah semestinya dia sgt penat hari ni sbb dr semalam dia xberhenti lagi bekerja... jd plan untuk keluar bersama dia terbantut begitu sahaja..arrgghhh kesian same itu Doktor Cinta!! bekerja sgt gigih utk mencari duit.. aku sgt risau ok sbb kesihatan dia agak membimbangkan sejak akhir2 ni.. ermm syg, jgn la push sgt diri tu k syg... kesihatan kena jugak dijaga..duit byk kalo sakit, karut gak syg.. huhu.. [ayat yg dia selalu gune utk bahan aku]

ermm aku xtau lagi ape aktiviti yang aku bole buat utk menghabiskan hari sabtu ni... terus berada di bilik, di depan cik lappy, melayan facebook dan ape2 sahaja yg boleh mengubati kebusanan ni sampai mate ni terasa nk tdo...

end! [mode >>>> masih lagi busan.. :( ]

2 comments:

Vee-v said...

adakah sahabat kamu itu hot? jika ya..urmm!
mmg dia ikhlas berkawan dgn kamu..ahaa
wey! jum soto kat sogo lak..jnji ok!

:: ChEQaLA :: said...

xde la nk hot pon sahabat saye itu...suam2 kuku jek..ahahah