Tuesday, November 11, 2008

MariDermaDarah...

Serasenya tahap kesihatanku hari ni kurang memberansangkan..
Batuk sedari malam td xhenti2...
Perut pula sakit pg ni...
Malasnye aku nk g ke Klinik Bahari..
Bukan saja doktor yg kurang meyakinkan, tetapi juga ubat2an yg mahal.....
Ermmm xpe, masih bole bertahan kiranya aku ni...
Kena gagahkan jua utk menderma darah sebentar lagi..
Bukan senang nk dpt peluang ni...
Kalo nk ikut rajin ke pusat derma darah, mmg aku malas...
So bile ade program camni aku xkan ketinggalan...
Tapi dgn tahap kesihatanku yg hanye 80% ni, bole ke aku menderma??
Asalkan ubat masih belumku ambil, mesti bole..huhuhu
Tapi buku merahku tertinggal pula di rumah..
Mesti kena marah dgn kakak or abg 'misi'.....hihihihi...

"alamak sori ye, buku tertinggal la kak..xpe kan?"
"xpe..tapi lain kali bawak ye..bukan pe, takut kad tu hilang pulak nnt..da kurang satu rekod.."

Ayat2 biase pade kakak 'misi' sambil tersenyum kambing..haahahah
Xpe la, buku utk rekod je, nnt kad akn diberi juge...
Aku tampal je la nombor kat buku yg sedia ade nnt...
Kan kakak 'misi'??

Teringat mase arwah mak ade, setiap kali aku btau nk derma darah, mesti mak akan risau..

"xpayah la dik, kau sendiri xcukup darah ni nk derma kat org pulak.."
"hihihi....ala mak ni, xpe la...kesian kat diorg yg xcukup darah tu...adik ok je...."

Tu la jawapan aku mase pertama kali cakap kat mak aku nk derma darah..
Terharu gak sbb mak tau yg aku ni bertekanan darah rendah...
Tp disebabkan aku anak yg degil, aku pergi gak derma darah..
Alhamdulillah xde la pulak aku pitam macam sesetengah kawan aku yg menderma..
Lepas dr tu aku xkan lepas peluang kalo ade program derma darah xkira kat Kolej ataupun ofis..
Bagus jugak kan..da la byk dosa aku ni...at least kalo menderma bole gak tebus dosa walaupon sedikit...ermmm.....

Kali ni punye sesi derma darah, aku btau ayah..

"ayah...dik nk g derma darah jap lagi ni...kat ofis ni ade buat.."
"laaahai..derma lagi ke?igtkan da lame xderma..kang kalau pening kepala camne tu??"

Hihihihi.. ayah2....rupanya same macam mak..
Agaknye ketujuh2 anak diorg, aku yg rajin sakit kot?
Aku anak ayah....pening kepala xkan hilang...hihihih...
Aku hanya mampu senyum n yakinkan ayah yg aku xpape...
Bukannye adik kena buat operation pun ayah...cucuk jarum n amik darah je...
Errmm bukan aku nk buat diorg risau, tp da jadi kebiasaan aku..
Ayah n arwah mak pon tau aku ni 'degil dalam diam'..
Maafkan adik...xde niat pon nk buat ayah risau..
Mak....adik rindukan mak.......

Jum derma darah..!!

No comments: