Wednesday, November 12, 2008

:: SedikitBercelaru ::

aku fikirkan segalanya sudah selesai..
rupanya masih ada yg meminta aku utk melunaskan hutang..
aku xfaham, xcukupkah penjelasan yg telah aku berikan?
xcukupkah pengorbanan yg telah aku lakukan utk kebahagiaan sume org?
atau adakah semuanya kerana rasa tercabar dgn ape yg telah aku sanggup korbankan?
sehinggakan kau juga ingin melakukan suatu pengorbanan?
hhhmmm....terlalu sukar rasanya utk memuaskan hati mereka..
ye aku sedar, aku tidaklah sempurna, dan aku juga tidak mengharapkan org lain melihat dari sudut manakah terselitnya kesempurnaan aku..
terlalu beban rasanya fikiran ini..
saat aku sudah mampu berdiri teguh, kenapa perlu kau ungkit semuanya wahai teman?
saat aku sudah mula menerima kenyataannya, kenapa kau cuba mengubah kenyataan itu?
aku tidak akan berpaling dari apa yg telah aku putuskan...
aku harus kotakan kata2 ku pada dia..
aku ikhlas cintakan dia, tapi aku sedar cinta itu tidak layak utkku berikan padanya..
cukup sekadar dirinya tahu yg aku pernah setulus hati mencintai dia..
rasa itu tidak pernah ada kurangnya..
dan kerana cinta itu aku pergi utk dia mencari sinar kebahagiaan dalam hidupnya...

No comments: